woensdag 8 juli 2015

Happy Birthday to you, Happy Birthday ...

Hallo iedereen,

De 3de keer op één week tijd dat ik iets post. En vandaag heb ik dan nog eens 2 kaartjes in petto ook. Twee verjaardagskaarten: eentje voor mijn mama en eentje voor mijn nonkel, Koen (haar jongste broer. Ik spreek al mijn tante en nonkels nog aan met nonkel en tante voor hun naam behalve (nonkel ) Koen. Hij is meer een broer voor mij. Ze zijn allebei jarig op 8 juli. Mijn mama wordt er 52 vandaag en Koen 49.

Het is vandaag niet alleen een bijzonder dag omdat het hun verjaardag is maar, bovenal een bijzondere dag omdat onze Koen vandaag het ziekenhuis in Genk mag verlaten. Hij heeft een hartoperatie ondergaan omdat hij na verschillende jaren nog steeds hartklachten bleef houden na diverse behandelingen met medicatie en elektroshockken aan de hartspier (voorkamerfibrillatie). Hij hoopt dan ook het ziekenhuis te kunnen verlaten als "ne nieve". Wij hopen dat natuurlijk ten stelligste mee. We hebben het de afgelopen jaren al niet gemakkelijk gehad in onze familie. De oudste broer van mijn moeder is in 2011 plots overleden. Hij was sinds het overlijden van mijn papa in 1986 als een tweede vader voor mij. Dan vorig jaar mijn lievelingstante (één van mijn mama haar oudste zussen) overleden, ook heel plots. Dus de schrik blijft er wel inzitten als iemand van de familie iets met de gezondheid heeft. Al moet je steeds positief blijven natuurlijk.

Meestal vind ik een mannenkaart best wel moeilijk om te maken maar, deze ging goed. Mede dankzij Hermien die ik volg. Haar creaties zijn écht zo immens mooi vind ik dat ik deze op basis van één van haar creaties gemaakt heb.  Hoop dan ook dat ie in de smaak valt:


Ik nam één van de verenstempels van Artemio, de leukste Scribbly Birds stempel van Dina Wakley (Ranger) die ik met aquarelverf heb ingekleurd op aquarelpapier. Nog wat washi-tape dat ik al lang heb liggen en eigenlijk nooit gebruik. En de tekst, die heb ik zelf geschreven eerst met potlood en daarna met een blauwe metallic gelpen overtrokken. Dat vond ik terug op Hermien haar kaartjes en dacht...dat kan je door zelf te schrijven ook. Het moeten dus niet altijd stempels zijn om leuk te ogen ;).

En de verjaardagskaart voor mijn mama is deze geworden (de kleuren van haar kaart zijn in het echt veel mooier dan op de foto. De kleuren zijn warm en fris tegelijk):


Ook zij dient eigenlijk wel eens in de schijnwerpers te staan. Ze heeft het de laatste jaren enorm
moeilijk gehad. Eigenlijk al heel haar leven. Wat ik nooit had gedacht is toch gebeurt...mijn mama is
recent gestopt met roken en neemt na vele moeilijke jaren terug het heft in eigen handen. Ze straalt als nooit tevoren. Dus ik ben echt trots op haar! Als zij gelukkig is, ben ik dat automatisch ook.

Haar kaart heb ik gemaakt door het witte achtergrondje te embossen. De opliggende delen heb ik geverfd met aquarelverf en de tussenliggende delen met een blauw Te Gekke Krijtje zoals jullie meestal van me gewoon zijn. Ook het vogeltje werd onder handen genomen met aquarelverf. Ik matte het embosgedeelte op mijn kaart net als het vogeltje. En het tekstballonetje vond ik wel passen hierbij (Rubber Stampede).
De tekst zelf komt van een stempellap van Boekenvoordeel. Als afwerking nog wat glinsterende plakpareltjes.

Nu nog mooie envelopjes voor deze kaartjes zoeken en dan kunnen ze straks overhandigd worden.
Bedankt voor jullie bezoekje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten