zaterdag 7 februari 2015

Borduren plastiek stramien - Tissuedoosje

Hallo iedereen,

Vandaag een totaal andere blogpost dan jullie van mij gewoon zijn. Ik ben namelijk tijdens de voorbereidingen van de verhuis door bezig geweest met het borduren in een bepaald stramien op plastiek (Darice Plastic Canvas). Dit omdat ik graag een "overtrekje" wou hebben voor een klein tissuedoosje.

Mijn schoonmoeder van 83 heeft me enkele jaren terug een zelfgemaakte "tissueovertrek" cadeau gegeven voor Kerstmis maar dan wel voor de gewone, grote standaard tissuedozen. En in de badkamer heb ik er ook altijd een kleintje staan dus wou ik ook graag eentje zelf maken voor die kleine doosjes.

Het gerief (wol, naald zonder punt en Darice Plastic Canvas en een schaartje - meer heb je niet nodig) had ik al een tijdje staan maar, telkens als ik er aan wou beginnen zakte eigenlijk de moed wat in mijn schoenen. Nu weet ik dat het eigenlijk niets te maken heeft gehad om dit te borduren en in elkaar te zetten maar, dat ik gewoon veel te moe ben geweest op die andere momenten. Kan ook niet anders want mijn schoonmoeder heeft al van in haar twintiger jaren de ziekte van Parkinson en zelfs zij kan die tissuedozen als de beste in elkaar steken. Zij zit er ook al lang op te wachten om mijn eigen "overtrekje" te zien dus gaan we dit één van de dagen laten goedkeuren door haar strenge oog ;). Hij is niet helemaal perfect. Het is ook de eerste keer dat ik het deed en zonder enige hulp dus...Nu heb ik er in enkele dagen aan gewerkt en vandaag heb ik hem afgewerkt.

Mijn schouder en rechterarm voelen het wel hoor. Heb het wel simpel gehouden in blauw met een wit biesje. Ben blij dat ie af is. Heb hem ook iets breder gemaakt dat alle kleine maten er zeker in passen want het ene merk tegen het andere geeft ook verschil. Dit is hem geworden:

Ik wens jullie nog een fijn weekend en hoop snel weer bij jullie langs te komen. Er gaat van de week voor de verhuis nog één blogpost volgen en dan zal het voor na het uitpakken worden. Dan kom ik terug op het gelli platen en het art journallen. Hou jullie goed!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten