dinsdag 20 januari 2015

Art journal & Mixed Media

Dag bloggers, volgers, bezoekers, ...

Voor de feestdagen liet ik jullie al een klein beetje zien waarmee ik op hobbygebied momenteel bezig ben.  Jullie konden toen een sneak preview zien van mijn eerste moonprinten die gemaakt werden met de Gelli Plate. Mijn allereerste Gelli Plate-ontwerpjes zijn helaas nog niet helemaal afgewerkt. Dus die hebben jullie nog van me te goed.


Moet ik jullie vertellen dat ik de Gelli Plate in de zomer van 2013 reeds kocht op een beurs en ze dus meer dan een jaar aan de kant had liggen zonder er iets mee te doen. Echt, niet te geloven hé. Zo'n Gelli Plate is best kostelijk en dan niet gebruiken...het rood staat me op de wangen.

Tot ik me herinnerde dat ik het boven had liggen en ik me toch eens opnieuw ging verdiepen in allerhande filmpjes en tutorials op Youtube en Pinterest. De eerste keer Gelli Platen was niet zo simpel.  Nog maar eens filmpjes bestudeerd en toen lukte het al beter... Uiteindelijk toch iets wat leek op goede monoprints.
Heb ze dan eerst een tijdje aan de kant gelegd alvorens af te werken met een 2 de laag of stempels enz.

Daarnaast heb ik me ook verdiept in het Art Journallen. Af en toe deed ik al eens aan collages maken. Gezien ik een heel zwaar jaar achter de rug heb en momenteel ook onvoorzien voor onbepaalde tijd thuis ben, leek het me vooral nuttig om het Art Journallen écht uit te werken. Ik zie het o.m. als een dagboek waarin ik mijn gevoelens kan uiten, alleen very arty ;).

Om het Art Journallen op te starten ervaarde ik dat het helemaal niet zo gemakkelijk is als het op internet lijkt. Om diegene van jullie die ook geïnteresseerd zijn in het Art Journallen en Mixed Media mee op weg te zetten, zal ik mijn stappenplan en ervaringen met jullie gaan delen.

Misschien kan het een hulp zijn voor velen want, ik zal het volledig Nederlandstalig houden. Meestal zijn alle blogs, sites, filmpjes, enz. in het Engels gemaakt temeer omdat het Art Journallen wereldwijd wordt uitgeoefend en het Engels dan de meest gebruikelijke en toepasselijke taal is. Maar, ondanks dat ik een aardige mondje Engels spreek en versta vind ik het soms toch een struikelblok. En, tijdverlies. Tijd die ik liever steek in het uitwerken van de hobby in plaats van het vertalen van zinnen/woorden enz...

Om te eindigen wil ik jullie het volgende nog meegeven (deze post is al véél te lang en ik wil jullie niet vervelen ;):

Je kan zoveel aanschaffen van boeken en materiaal wat je maar wil maar, als starter is het overzicht ver zoek in deze wereld en kan je je centjes beter gebruiken door juist te kiezen. Dus, wil je absoluut een boek aanschaffen koop dan dit boek van Marieke Blokland. Dit boek is kort, bondig, duidelijk, er zijn opdrachtjes in verwerkt en...het leest vlot omdat het meer een "doe"boek is dan een leesboek. Dat hebben we nodig dus ;).



Dus, zegt het je wat, dan hoor ik graag wat jullie van mijn komende blogposten gaan vinden. Ben je nog niet overtuigd, kom dan zeker opnieuw een kijkje nemen. Zegt het jou helemaal niets, ...ik kom zeker nog met kaarten en ander leuks zoals ik al deed. Tot gauw!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten