zaterdag 15 november 2014

Te Gek "Masken" of "stencillen"

Goede morgen bloggers allemaal,

Voor vandaag heb ik nog een kaartje te delen met jullie. Eentje die ik gemaakt heb met een Dutch Doobadoo Mask (Roses - 470.715.022). Zulk een mooie stencil. Ben er helemaal gek op ;).

Ik heb de stencil onder een wit vel papier gelegd en met een blauw (hemelsblauw) Te Gek Krijtje overtrokken. Daarna heb ik de stencil bovenop het papier gelegd zodat de stencil mooi over de overtrokken tekening lag. Op die manier ben ik met een fijn wattenstaafje de rozen en de blaadjes gaan inkleuren met verschillende Te Gekke Krijtjes. Ik heb telkens een héél klein beetje olijfolie genomen alvorens ik met het wattenstaafje kleur van de krijtjes opnam. (Altijd zien dat je niet te vettig werkt natuurlijk want het blijven anders vettige plekjes op je kaart en dat willen we absoluut voorkomen! Het is anders werken dan met terpentine, de vlekken van terpentine die drogen of vervliegen na een tijdje.)

Het achtergrondje sneed ik nog op maat, matte het op een witte dubbele kaart en om af te werken zorgde ik voor een kanten boordje met leuke bloemetjes die uitgestanst werd. Vooraleer ik dat deed heb ik mijn papier embossing gegeven wat een leuk effect geeft wanneer de bloemetjes zoals hier een kleurtje kregen met roze inka gold.

Als detail nog een klein labeltje met een tekststempeltje geplaatst en er wat groene stro aan vastgemaakt. Het stro zal wel een specifieke benaming hebben, maar kan er niet opkomen ;). Jullie zullen wel weten zeker wat ik precies bedoel? Als je de naam kent, laat het gerust weten...mijn geheugen laat mij wat in de steek en ik blijf daar nu dus echt op denken wat het juist is :).

Dit kaartje gaat alvast naar de tante van mijn man die ook zo graag knutselt en mij onlangs met hele leuke hobbyspullen blij maakte.

Ben benieuwd wat jullie van deze kaart vinden. Alvast bedankt voor het plaatsten van een reactie. Het is altijd superfijn om deze te lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten