zaterdag 16 augustus 2014

Sneak Peek - demo en workshop

Hallo hallo bloggers allemaal,

Zoals jullie wellicht weten ga ik zaterdags inloopworkshops volgen bij De Knutselaer in Turnhout.
En, zoals ik jullie ook al eerder kon melden, werd ik door Maddy gevraagd iets in elkaar te steken om een demo en/workshop te geven met de Te Gekke Krijtjes. De voorbereidingen hieraan ben ik deze week gestart. De datum waarop dit zal doorgaan is geprikt op zaterdag 6 september e.k..

En of deze TE GEK zijn! Ik moet jullie niet meer vertellen dat ik er aan verslaafd ben sinds 2012. Dus,... wil je ook aan de slag met de Te Gekke Krijtjes op basis van datgene dat ik jullie ga laten zien en heb je een vraag dan kan je deze steeds stellen natuurlijk. Je kan hiervoor terecht via jokecreatief@gmail.com of via Sannie van Sannie Loves To Stamp, creatief designer voor de Te Gekke Krijtjes.

Voor de knutselaars onder jullie die deze krijtjes al gebruiken zal ik misschien weinig nieuws vertellen.  Maar, ik hoop jullie wel nog te kunnen inspireren met de creaties die ik zal plaatsen. Stelselmatig zal ik sneak peeks plaatsen op mijn blog om jullie interesse te wekken ;).Voor alle freubelaars onder jullie die eens iets "nieuws" willen zien en proberen, blijf mijn blog zeker volgen. Sinds kort zijn bij Maddy van De Knutselaer dus ook de Te Gekke Krijtjes verkrijgbaar. Voor de mensen die niet in de buurt van Turnhout wonen en ook graag de krijtjes in hun verzameling hobbyspullen willen: je kan de krijtjes ook bij Maddy bestellen via haar webwinkel. Klik bovenaan op de blauwe link van De Knutselaer en je wordt er meteen naar toegeleid.

Neem ook eens een kijkje op de site van Te Gek.nu, de bezielsters achter deze krijtjes, Inge en Esther, laten je op hun site ook leuke dingen zien zoals o.m. publicaties, nieuwtjes,... Je kan er eveneens deelnemen aan een wedstrijd die per kwartaal doorgaat. Zeker eens uitproberen zou ik zeggen!

Sommige onder jullie hebben op één van mijn vorige blogposten al gezien dat ik een techniekenwaaier heb gemaakt. Het spreekt voor zich dat deze waaier allerhande technieken bevat die je met de Te Gekke Krijtjes kan doen. Voor o.a. mijn hobbymaatjes van De Knutselaer en eenieder van jullie die er geen idee van hebben wat je met deze krijtjes kan heb ik alvast deze voorbeeldkaartjes:

 Foto 1: herfstkaart - reliëf- en dieptetechniek


Foto 2: Lichtinvaltechniek
Als je op de foto klikt dan kan je de glinstering van de stickles zien. Sannie heeft hiervan ook een filmpje gemaakt dat je terug kan vinden op haar you tube kanaal onder de naam lichtinvaltechniek.


 Foto 3: Snelle kaart - gaatjesband en vloeipapiertechniek

Ik zal jullie op de workshopdag stap voor stap uitleggen hoe de krijtjes precies werken. We zullen o.a. in één van de volgende workshops een variant maken op de herfstkaart omdat ik merk dat de meeste mensen helemaal door deze techniek gefascineerd zijn. Nadien kan je ook alles nog eens stap voor stap nalezen op mijn blog.

Wat ik jullie ook kan aanraden is het YouTube kanaal van Sannie. Tik haar naam in de zoekfunctie in: Sannie Burmester en je ziet in één oogopslag al haar filmpjes. Als beginneling kan je het best starten met de filmpjes onder de naam:  te gekke krijtjes achtergrondje 1 t.e.m. 9 &  nog meer ideeën met de te gekke krijtjes. Als je hier klikt dan katapulteer ik je meteen naar de juiste plaats ;).

Via Sannie's blog kan je als beginneling ook zeker iets met de snelle kaart. Kijk via het tabblad Online Workshop en scroll naar beneden tot je de snelle kaart ziet staan, net onder de 11de foto van de cadeaukaartjes. Of, geef in de zoekfunctie bovenaan Sannie haar blog aan de linkerkant (naast het logo van Blogger) de woorden snelle kaart in en je krijgt meteen de gevraagde online workshop. Of klik hier.

Zo krijg je de basistechnieken onder de knie en kan je voor je het weet ook héle prachtige kaarten in elkaar knutselen.

Zo, dit was het voor vandaag. Morgen kom ik terug met wat basisinformatie om daarna het échte werk te laten zien ;). Nog een hele fijne knutselzaterdag.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten