zondag 6 oktober 2013

Te Gekke Kerstkaart

Fijne zondagavond allemaal,

Vanavond laat ik jullie mijn eerste zelf ontworpen kerstkaart zien op basis van een filmpje dat ik zag bij de instructiefilmpjes van Boekenvoordeel.

Ik heb de basis volledig overgenomen. Dit wil zeggen: de embossingmal waarmee je regen, sneeuw,enz. mee kan creëren. De stukken die dieper liggen heb ik met een wattenstaafje en het nieuwe blauwe Te Gekke Krijtje ingekleurd op nonchalante wijze. Zo krijg je de - in dit geval - sneeuwvlokken extra op de voorgrond. Die heb ik nog eens extra bling bling gegeven met Glistening Snow Tex.

De stempels heb ik met 2 maten van stansen uitgestant en geëmbost. De geëmboste randjes werden ingekleurd met hetzelfde blauwe krijtje. Bij de achtergrondkaart heb ik met het nieuwste rode Te Gekke Krijtje de rand kleur gegegeven. Idem voor de volgende achtergrondkaart, net onder het geëmboste kaartje.

De stempels zelf kleurde - lees verfde - ik in door met een druppeltje terpentine in de krijtjes te druppelen en kleur op te nemen met de waterbrush. Ik gebruik natuurlijk geen water hé en ik vul ook de waterbrush niet met terpentine. Door met de druppelaar een klein druppeltje in het midden van een krijtje te druppelen heb je meer dan voldoende terpentine om te gaan stempels inkleuren.

Het lintje is van oorsprong wit van kleur. Ook hier heb ik met een tissue en terpentine de nieuwe rode kleur van de Te Gekke krijtjes opgenomen en overgebracht op het lintje. Uiteindelijk heb ik de tekst nog op het lintje gestempeld en alles afgewerkt met nog een strikje. Ik vond het anders toch nog te kaal.

Deze kaart ga ik gebruiken om bij Te Gek.nu mijn kans te wagen bij de wedstrijd. Zo'n extra doosje krijtjes zou me wel van pas komen als ik binnenkort mijn workshop ga doen voor en met kinderen.

Hier komt ie dan.................................................................... :




Geen opmerkingen:

Een reactie posten