vrijdag 30 augustus 2013

Te Gek Roodborstje in appelbloesem

Hélaba bloggers,

Vanacht heb ik een ideetje uitgewerkt waarover ik in mijn blogpost van Lentebloesem een tijdje geleden reeds schreef. Dat idee heb ik vandaag verder afgewerkt nl. opnieuw eentje met een taartrondje en stickervellen. A little bit curly.

Op een witte dubbele kaart heb ik in de hoekjes enkele stickers gekleefd. Een rondje waarop ik het taartrondje heb gekleefd diende als malletje voor de bolletjes-stickers, zo van die hobby dots. Je ziet in het taartrondje zelf telkens bolletjes ( die ik blauw gekleurd heb met de krijtjes). Ik heb dit als leidraad gebruikt om m'n hobby dots te plakken zodat iedere keer op dezelfde afstand een hobbydot gekleefd werd. Om het wat voller te maken heb ik ook tussen de reeds opgekleefde bolletjes telkens een nieuwe hobbydot geplakt. Daarna voorzichtig met het nieuwste donkerste roze krijtje ( vind het een framboosachtig gekleurd krijtje) over de kaart met een tissue en terpentine.

Eveneens ook heel voorzichtig de stickertjes verwijderd zodat de witte afdruk opvalt. Het rondje heb ik met het nieuwe blauwe krijtje gekleurd net als de details in het taartrondje.

 Het plaatje komt van een knipvel van Amy Design uit Hobbyjournaal 97. Mijn vorige creaties met knipvelletjes heb ik letterlijk met een fijn schaartje uitgeknipt. Man, dat is een pijnlijke zaak voor de vingers... Vanaf nu doe ik dat dus met een snijmesje dat zowel rechts als links kan snijden. Stukken gemakkelijker, niet pijnlijk en je kan ermee in de moeilijk bereikbare hoekjes van het plaatje wat echt niet te doen is met een hobbyschaartje. Het gebruikte plaatje heb ik ook in reliëf aangebracht met foampads.

Hobbydots zijn niet zo mijn ding, maar op deze manier kan ik er toch nog iets leuk mee doen.

En, voor het eerst heb ik de juiste kleuren op foto gekregen. Jaja...het gaat me nog lukken. Dat is allemaal zo technisch hé. Fotografie is naar mijn ervaring toch niet zo simpel als het lijkt. Het is niet zomaar op een knopje drukken hoor.

Vind het wel een klassiek kaartje geworden:

1 opmerking: