vrijdag 12 april 2013

Tape-liftingtechniek met Te Gekke Krijtjes

Hela,

Onlangs was ik op de blog van KicoStamps een kijkje gaan nemen en zag daar een techniek met "invisible" tape. Die techniek leek me leuk om uit te testen op de Te Gekke Krijtjes.

Omdat ik niet echt geschikt krantenpapier vond, heb ik maar een gemeenteblaadje genomen dat ook op krantenpapier gedrukt wordt. Het kaartje is dan ook echt een probeersel.

Vind het leuk om te doen. Het is snel klaar en ook weer eens iets anders dan anders. Dus deze techniek ga ik ook nog wat bijschaven.

Hier kan je alvast een kijkje nemen van mijn "probeersel-exemplaar" op een correspondentiekaartje.

Eerst heb ik met stukjes tape de gewenste tekst "gelift" en op het kaartje beplakt. Alle open stukjes heb ik ook beplakt met tape. Nadien heb ik er ook nog 2 stempels op ge-inkt en dan met invisible-tape beplakt, anders komt de inkt gewoon van de tape af en dat is echt niet de bedoeling. Als laatste met de Te Gekke Krijtjes en terpentine over het kaartje gewreven zodat je er wat kleur op te zien krijgt aan de plakrandjes van de tape. Het kaartje eventjes laten opdrogen zodat de kleur er niet afgaat!

Wordt zeker vervolgd!

 Alvast een fijn weekend allemaal.




4 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,

    Ook ik had dit gezien bij KiCoStamps, maar kon me daar niks bij voorstellen.
    Het is niet mijn ding, ik zie het nut van de invisible tape niet, een achtergrond stempel geeft het zelfde effect.
    Maar ik vindt het knap van jouw om het toch te proberen.
    Fijn weekend.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sippie,
      Denk dat het vooral een techniek is om een verouderde look te maken. Vind het wel iets hebben om te doen. Grtjs

      Verwijderen
  2. Ik vind het een leuk idee en ga ook maar eens bij Kicostamps kijken. Het kaartje vind ik leuk, vooral door de 2 stempels die je eroverheen gezet hebt.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het erg leuk geworden weet niet wat het is maar ga wel even op kicostamp kijken

    BeantwoordenVerwijderen