maandag 8 april 2013

Maanlicht met Te Gekke Krijtjes

Hey iedereen,

Vanavond heb ik een achtergrondje gemaakt dat het maanlicht moet voorstellen. Op de blog van Sippie (derommelpotvansippie)  & de blog van Trees (kaartjenz) had ik hele leuke kaartjes gezien met natuurfenomenen. Die hebben zodanig mijn aandacht getrokken. Hier moest ik ook iets mee doen. Ben de afgelopen 2 dagen dan maar op internet gaan zoeken naar technieken, vooral stempeltechnieken die ik kan toepassen met de Te Gekke Krijtjes.

Net zoals Sannie ben ik héél regelmatig te vinden op Pinterest. Dat vind ik tot op heden het allerbeste sociale mediagebeuren dat bestaat. Écht geweldig!!! Pinterest heb ik 7 maanden geleden bij toeval ontdekt toen ik op afbeeldingen van kaartjes aan het zoeken was. Man, man, wat een uitvinding! Ik heb dus 2 verslavingen hé: de Te Gekke Krijtjes & Pinterest. :) :) :) :)

Omdat ik nog maar sinds september bezig ben met kaarten maken, kan ik nog veel leren. En echt waar: ik weet met momenten gewoon niet met wat eerst te beginnen. Er zijn gewoon zoveel dingen die ik wil maken.

Nu ga ik deze nog verwerken op een kaartje. Maar wat ik mij afvraag: gebruiken jullie bepaalde "standaardmaten" om bv. een correspondentiekaartje op te matten? Het enige wat ik tot hier toe al gedaan heb zijn de correspondentiekaartje zo gebruiken als kaart of ze matten op een reeds bestaand kaartje. Of een bestaand kaartje onmiddellijk kleuren met de Te Gekke Krijtjes. Maten om kaartjes te maken kan ik precies nergens terugvinden. Dus als jullie hier tips voor hebben, dat zou leuk zijn om te weten.

En dit is m'n achtergrondje geworden:

Heb hiervoor het donkerrode krijtje, het lichte en donkere paarse krijtje en het luchtblauwe krijtje genomen. Rond de maan heb ik een fijn zwart-grijze krijtlijn gemaakt en een beetje met de waterbrush uitgeveegd. De stempels die ik gebruikt hebt zijn er van Viva Decor (dezelfde als Sannie ook gebruikt heeft voor haar condoleance kaarten) en Artemio (swirls ref. 10001038). Heb ze in de donkere bruine kleur gestempeld van een stempelwiel van Boekenvoordeel. Moet zeggen dat deze handig werken omdat je ook delen van je stempel met andere inkt kan be-inkten dankzij het kleine handige stempelkussentje.


 
 
De 2 kaartjes van Lentebloesem houden jullie nog te goed.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,
    Ook deze ziet er weer heel goed uit. Zodoende leert men, zeggen ze toch.
    En een antwoord op je vraag. Je zou de maten kunnen gebruiken, di Sannie gebruikt in de uitleg.
    En ik zelf gebruik om te maten een liniaal met een maatverdeling in blokjes. Zodat je kunt zien hoeveel je moet snijden of hoe groot je rand wordt, die je gaat matten.
    Het staat er een beetje krom, mar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. En anders hoor ik het wel van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Cora, is dat zo'n acrylblokliniaal dat je bedoelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een warme kleuren! Hij is heel mooi geworden. De stempels van Viva gebruik ik heel veel.

    Ik meet meestal mijn kaart waar ik op ga matten met een lineaal en als die 14,5 bij
    10,5 is snijd ik van het correspondentiekaartje een halve cm af. Als de kaart groter is dan 14,5 bij 10,5 snijd ik dáár weer wat vanaf. Maatverdeling in blokjes lijkt me ook erg handig!

    Ik ben even gaan kijken bij Sippie en zie daar inderdaad ook erg mooie creaties. Leuk om ideetjes op te doen.

    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Joke,

    Wat leuk deze kaart, grappig om je eigen naam hier te lezen.
    Een antwoord op je vraag, ik maak eerst op het gehele correspondentiekaartje mijn achtergrond, daarna bekijk ik welk gedeelte ik wil gebruiken en hoe.
    Dan plaats ik mijn stempels en dan snij ik het kaartje op maat, mat het op een andere kleur, meestal 0,5 cm groter en dan op de basiskaart.
    Of ik gebruik een snijmal.
    Het is gewoon spelen met papier en mallen, er is geen standaard maat wat je moet gebruiken.
    Het wordt juist leuker als je karton in de kleuren van je afbeelding terug laat komen.
    Hopelijk snap je wat ik bedoel, succes.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen