dinsdag 12 maart 2013

Weekuitdaging Sannie-Lovestostamp

Hallo,

Hopelijk hebben jullie er allemaal een fijne dag opzitten.

Ik ben daarnet nog even aan het knutselen gegaan en heb het onderstaande kaartje "getoverd".
Hiervoor heb ik me laten leiden door Sannie haar weekuitdagingskaart nr. 8.

Vond het een superleuk idee om eens met knipvellen aan de slag te gaan. Dank je wel Sannie om je inspiratie te delen!  Zoals de meesten heb ik er ook best een aantal van liggen. Echter vind ik vele knipvellen "ouderwets". Alhoewel,  ik heb er tussen mijn verzameling ook al leuke motiefjes gezien. Misschien begin ik daar deze week ook nog aan.

Des te meer vond ik het een uitdaging om van een "ouderwets patroon" iets "moderns" te maken.

Ik had enkele weken geleden een taartrondje gekleurd met de Te Gekke Krijtjes. De buitenste rand in metallickleurtje, de reliëfrand met een andere kleur in dezelfde tint en het binnenste ook weer met een ander krijtje van dezelfde tint plus plakparels erop. Toen had ik niet meer inspiratie dan dat. Dus dan gaat dat weer aan de kant tot ik een idee heb zoals nu :). Misschien herkennen jullie dat ook wel. Een bloemenknipvel waarop ik enkele extra bloemetjes met foam heb bevestigd. En tot slot een etiketje gestempeld en ingekleurd met de Te Gekke Krijtjes en afgewerkt met een mini-strikje. Op het etiketje heb ik ook één van de tekststickers gekleefd die ik nog had liggen. Het rondje onder het taartvormpje heb ik ook gekleurd met de Te Gekke Krijtjes. Het achtergrondkaartje is ook eentje dat ik nog had liggen in een paarse glanskleur. Het ronde kaartje heb ik op de achtergrondkaart geplakt. Het taartrondje hangt enkel vast in het middengedeelte. Dat geeft een speelser effect. De hoekjes van de achtergrondkaart heb ik rond gemaakt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.



Heb ook nog een tweede kaart gemaakt voor mijn schoonmoeder. Zij heeft enkele weken geleden een heup en pols gebroken. Momenteel verblijft ze in een revalidatiecentrum. Ze heeft te horen gekregen dat ze toch nog een tijdje moet blijven. Ook al wordt ze 82 jaar, het is een hele kranige dame die eigenlijk nog "28" is van leeftijd. Ze doet alles nog zelf dus het is voor haar zeker niet gemakkelijk nu. Maar, ze beseft goed dat het voor haar het beste is. Alvast een kaartje om haar op te fleuren.

Ik heb hetzelfde principe toegepast. Het taartrondje heb ik met zalmroze gekleurd zodat het bij deze zalmroze linnenkaart past. Het randje heb ik metallic opgezet met een extra rode rand en de bolletjes in het taartrondje heb ik met een wattenstaafje rood gekleurd.

Misschien nog een tip voor jullie: Om de juiste details en kleuren van de kaarten te zien kan je best dubbelklikken op de foto.

Een tweede tip: wat betreft het werken met fineliners op kaartjes waarmee je met terpentine hebt gewerkt. Zeker de fineliners niet weggooien als ze plots geen inkt meer geven. Na een dag of 2 drogen komt het helemaal in orde en kan je ze terug bij je assortiment steken.



4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een superleuk kaartje geworden.
    Lekker vrolijk.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leuk voorbeeld hoe je hartstikke leuke creaties kunt maken met zaken die je toch nog had liggen. En ik herken het hoor, alvast een achtergrondje of iets dergelijks maken, maar dan op dat moment even niet weten waar je het voor gaat gebruiken. En vaak komt het dan later heel goed van pas.

    Groetjes,
    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem super leuk geworden, en zeker die taartrondjes, ik heb ze zelf ook gekleurd en mooie teksten erop gestempeld. zo zijn ze erg leuk om op je kaarten te gebruiken. Maar zo met een 3d plaatje vind ik hem ook super.
    een dikke pluim van mij.
    knufff Sannie

    BeantwoordenVerwijderen