vrijdag 15 maart 2013

St. Jozef beeldje - verkoop woning

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik een speciale blogpost - alleszins voor diegene die het niet kennen.
Ik had er nog nooit van gehoord tot vorige week vrijdag een buurmeisje aanbelde. Ze kwam ons even vertellen dat haar woning eindelijk verkocht was na bijna 1 jaar op de vastgoedmarkt. Ze wou het ons  persoonlijk komen vertellen. We hebben altijd een heel goed contact met haar en haar familie gehad. Binnen enkele weken zullen ze verhuizen naar Nederland en komt er een gepensioneerd koppel wonen. Op zich heel erg leuk voor hen dat ze eindelijk een nieuwe thuis kunnen starten.

De nieuwe bewoners zullen waarschijnlijk niet lang onze buren blijven. Wij hebben namelijk onze woonst ook te koop staan sinds september. Echter ook zonder succes. Misschien komt daar binnenkort wel verandering in.

Ons buurmeisje had 4 weken geleden een St. Jozef beeldje onder het Te Koop bord gegraven met het gezicht naar het gebouw. Ze vertelde dat ze dit idee doorgekregen had van 2 vriendinnen. En blijkbaar heeft het dus geholpen... Haar woning was binnen de maand verkocht. Allez ja, daar moet je dan van uit gaan hé. Het St. Jozefbeeldje bij de verkoop van een huis is blijkbaar iets dat in Nederland veel wordt toegepast. Zeker gezien de instorting van de huizenmarkt gaan de mensen hun heil ergens zoeken.

Zelf zijn we niet echt bijgelovig. Alleen kon ik het idee niet weerstaan te vertellen aan mijn moeder. Zij was meteen voor het idee te vinden. Baat het niet, dan schaadt het niet dacht ik bij mezelf. Maar, waar vind je nu zo'n beeldje in deze periode van het jaar? Een "goei" beeldje uit de jaarlijkse Kerstdecoratie vind ik dan weer te ver gaan. En om een rommelmarkt af te schuimen vind ik het geen weer. Op haar beurt vertelde mijn moeder dat aan haar collega's. En Bernadette ging meteen kijken of zij nog zo'n St. Jozef had liggen. En ja hoor, dankzij Bernadette kunnen wij de St. Jozef gaan begraven. Klinkt zo raar hé om iets te begraven om er iets voor in de plaats te krijgen. Maarja het is het idee dat erachter zit toch?

Nu maar hopen dat hij zijn werk doet ;).
Bernadette kreeg trouwens deze bedankt kaart van me:

Achtergrond gestempeld met rode en roze inkt. Een randje van het taartrondje op het ronde kaartje gezet met het rode krijtje. Met een rode fineliner stippellijntjes getekend op het randje om af te biezen (zie je duidelijk op foto 2). Het taartrondje heb ik opnieuw gekleurd met de Te Gekke Krijtjes. Het taartrondje heb ik anders gekleefd op het rondje zodat je de rode afgebiezde rand goed ziet. En ook nu weer een knipvel gebruikt. De dank je wel stempel en het strikje zijn ook stempelafdrukjes die ik uitgeknipt heb. Voor wat meer reliëf heb ik het knipvel en het strikje met foampads gekleefd. Het kaartje vouwt langs onder open. De dank je wel stempel komt van Eline Design. Het strikje en de bedankt stempel zijn van Boekenvoordeel. De bloemetjesstempels zijn van de Action afkomstig.

Aangezien bij ons de hobbywinkels niet dik gezaaid zijn, loop ik regelmatig de Action of boekenvoordeel binnen. Af en toe vind ik ook wel leuke hobbydingetjes bij Zeeman/Wibra.

P.s.: Ik houd jullie alleszins op de hoogte.

 
 


7 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,
    Leuk verhaal wat je beschrijft. Maar ik ken dit gebruik niet, en ik woon al mijn hele leven, ruim 37 jaar in Nederland. Misschien dat het een rooms gebruik is, en dat ben ik dus niet. Maar baat het niet, ht schaat ook niet toch? Wie weet helpt het, ik hoop het voor je. We horen vanzelf wel hoe het gaat.
    Leuke kaart is het geworden. Je moet maar gauw bij Sannie op haar blog gaan kijken. Die is nu elke dag met een kaart bezig, met heel simpel materiaal. Je leert er echt van.

    Groetjes en tot de volgende keer.

    Groentes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Cora,
      Er is ook een you tube filmpje van Omroep Brabant nl.: Run op 'huisverkoop'-beeldjes Sint Joseph bij de kunsthandel Sint Jans Basiliek in Den Bosch. Grtjs Joke

      Verwijderen
  2. Heeejj Joke,
    Wat een super gaaf achtergrondje, echt super leuk.
    Ook ik ken het sint joseph verhaal niet, maar vind het wel erg leuk om jou verhaal te lezen...ik zou die van het buurmeisje opgegraven hebben...zij heeft hem toch niet meer nodig hihihihihi.
    Maar ik ga zeer zeker voor je duimen dat ook jou "casa" snel een nieuw gezinnetje gaat vinden.

    En wat een verhaal over je werk. pfffff dat zijn nooit leuke dingen, je zag het al aankomen, dus dat maakt de klap minder hard, maar toch. Ik vind het wel super stoer van je dat je mischien aan een opleiding gaat beginnen. zo blijf je jezelf ontwikkelen en groeien.Echt respect voor je.
    Dikke knufff sannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alvast bedankt! Het doet me ook echt goed dat ik veel nieuwe dingen kan uitproberen op basis van jou technieken en filmpjes. Het doet mijn aandacht ook afleiden van al het negatieve van de afgelopen tijd. Dat heb ik nu ook echt nodig. Je weekuitdagingen komen dus als geroepen voor mij ;) . Alvast een fijn weekend en hopelijk ben je snel terug de oude! Ooh, en veel succes op de komende beurs. Grtjs Joke

      Verwijderen
  3. Hoi Joke,

    Ook ik kende het verhaal van St. Joseph niet. Ik hoop dat het begraven van het beeldje helpt.

    Je kaartje vind ik geweldig. Wat een leuk idee om op deze manier je stempels uit te knippen. (die tekststempel en dat strikje).

    Begrijp ik het goed dat je de achtergrond (bedankt) hebt gestempeld? Wat een ontzettend leuk idee!! Het ziet er uit alsof je een stukje cardstock hebt gebruikt. Ik moest echt 3x kijken om te zien dat het zelf gestempeld was.

    groetjes,
    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Erica,
      Is inderdaad een gestempelde achtergrond. Heb het met een vrij lichte rode en roze gestempeld. Wat het beeldje betreft: ik ga eens vragen of mijn schoonzus het kent. Zij woont ook al meer dan 22 jaar in Nederland meer bepaald in de provincie Noord-Brabant. Ik vermoed dat het een gekend gebruik is in die provincie vooral. Zeker gezien het filmpje op You Tube van Omroep Brabant.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk verhaal dat St Joseph helpt om je huis te verkopen.
    Hopelijk helpt het bij jou ook. Het is je gegund! Ik ken alleen St Joseph die je helpt als je iets kwijt bent. Dat geloofde ik ook altijd. Dus waarom niet dat hij je helpt!
    Het is een super mooie kaart geworden. Zeker leuk om zo de achtergrond ook te bestempelen.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen