vrijdag 31 juli 2015

ATC - Pocket kaart & spreuk

Hoi hoi,

Hier ben ik vandaag nog een keertje. Deze keer weer met het ATCeetje dat ik gemaakt heb voor de maand juli.
Deze maand had ik eerder gedacht aan een thema dat iets met de zomer te maken ging hebben...Niet dus...Maar, het werd wel opnieuw een leuke uitdaging. Een pocket ATC met daarin een spreuk.

Wanneer een nieuw thema is geboren, krijgen we ook steeds een paar foto's met voorbeelden zodat we een idee krijgen wat er precies verwacht kan worden.

Dit was het moment om één van mijn allereerste snijmallen, de Marianne Design craftables CR1211 (envelopje)  weer een keertje boven te halen dacht ik, maar is het dus uiteindelijk niet geworden ;). Een volgende keer misschien.

Ik kreeg al snel daarna het idee in mijn hoofd om er een soort fotokader van te maken waar je de spreuk dus uit kan halen.

Eerst sneed ik alle ATCeetjes op maat en nam die kaderstempel (zie foto onderaan) van 3D. Nu deze kaderstempel is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot natuurlijk om juist te passen op een ATCeetje. Wat heb ik gedaan: ik be-inkte één zijde van de stempel en plaatste telkens mijn voorgesneden kaartjes met de rand op de stempel. Gewoon met de vinger aandrukken en zo het kaartje rond gaan tot je een kader gecreëerd hebt. Het was niet mogelijk om de stempel rechtstreeks op het kaartje te stempelen want dan mis je vaak een stuk en wordt de kader helemaal scheef natuurlijk en dat is niet de bedoeling. Dat op  het niet helemaal perfect is is niet zo erg. Het moet een Art ATC blijven ook hé. Hier en daar heb ik wel wat bijgewerkt met een gewoon Te Gek blauw Krijtje.

Als de kader op de kaartjes stond heb ik het middenstuk gewoon uitgesneden. Op de randen aan de binnenzijde dubbelzijde tape geplakt en uit transparante sheet de maat van een ATCeetje uitgeknipt en telkens op de achterzijde van de kader vastgeplakt. Om het tot een pocket te maken (in mijn geval een fotokader) heb ik opnieuw ATCeetjes gesneden en ook vastgeplakt met dubbelzijdige tape op de transparante sheet. Hier heb ik wel rekening gehouden door 1 korte zijde open te laten en de andere korte zijde de volledige onderkant goed dicht te tapen opdat het kaartje dat er in gaat straks niet te diep in de pocket zakt. Idem voor aan de zijkanten.

Het uitschuifbare kaartje heb ik gemaakt door op een gelliplate achtergrond alle uitgesneden kaders te leggen en er met potlood de binnenkader op over te tekenen. Iets breder uitgeknipt en dan telkens lintjes van 7 cm vastgemaakt met dubbelzijdige tape op de achterzijde van het kaartje.

Over de door mij gekozen spreuk heb ik niet lang moeten nadenken. Het was alleen een heel werkje
om alle letters verzameld te krijgen. Gelukkig heb ik wat van die Story tijdschriften van mijn schoonmoeder gekregen want, daarvoor kunnen die tijdschriften echt goed van pas komen. Wordt er ook nog iets nuttig mee gedaan toch? Vind er niks aan aan die boekjes maar, ze hebben duidelijk wel betere letters dan in bijvoorbeeld een Dag Allemaal is mijn bevinding ;). 

Aan de achterzijde van de pocket nog een ATC stempel geplaatst, ingevuld en ondertussen zijn deze kaartjes op hun bestemming:





Op de laatste foto zijn de kaartjes van mijn groepsleden die deze komende maand een plaatsje veroverd hebben op mijn kast:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten