dinsdag 13 januari 2015

Te Gekke Hexagons

Hallo iedereen,

Bedankt voor al jullie leuke reacties op de blogpost van gisteren. Sommigen onder jullie waren benieuwd of ik gewerkt had met stempels maar, dat is dus niet echt het geval. Om de herfstblaadjes te maken, gebruikte ik een echt gedroogd herfstblad. Je legt dit onder je blaadje papier (120 gram) en gaat het herfstblad dus overtrekken. Ik heb, afhankelijk van de kaart, het gele, rode en zwarte of groene krijtje bovengehaald. De moeilijkheid zit in verschillende punten, nl.:
1. je herfstblad mag niet verschuiven anders krijg je geen mooi reliëf;
2. voldoende de kleuren doseren en van licht naar donker werken:
3. met een tissue en terpentine de basislaag, de kleur die de echtheid van het herfstblad moet laten zien, tevoorschijn "toveren" door draaiende bewegingen zonder druk uit te oefenen op je papier.

Wil je hiervan een stappenplan zien ga dan naar Sannie haar blog (zie hieronder voor de link), klik op het tabblad Online Workshop en zoek naar Techniek 9: overtrektechniek met diepte. dit wil zeggen dat je op dit tabblad naar beneden moet scrollen. Sannie had toen nog geen labels onder haar blogpost staan dus via de zoekfunctie van haar blog ga je hem niet vinden anders.

Woensdagavond had Sannie van Sannie-lovestoStamp een leuk bericht gepost op de tijdlijn van de gelijknamige facebookgroep.

Enkel kaartjes uit een Engels tijdschrift die met distress inkt werden gemaakt maar, die evengoed met de Te Gekke Krijtjes hadden kunnen zijn gemaakt... En zo geschiedde de onderstaande kaart uit mijn handen.


Ik deed een oproep op de facebookgroep om er een topic van te maken zodat eenieder zijn versie op deze kaartjes kon tonen. Leek me wel leuk om eens te zien hoe ieder van ons het ziet. Niet? Heb ook jij de Te Gekke Krijtjes in huis, laat dan ook jouw creaties zien op deze groep.

Ben je beginner met de krijtjes? Niet bang zijn van deze uitdaging want, het is perfect te doen ook als je nog niet zoveel ervaring hebt. Twijfel je nog: denk maar dat het je alvast een ervaring rijker maakt en dat je de krijtjes op die manier nog sneller gewoon geraakt! Je verliest er niets mee, dus waarom zou je niet meedoen???!!!

Ik hoop dat er nog vele mooie kaartjes zullen verschijnen.
Mijn kaart is gemaakt met het rode en roze Te Gekke Krijtje. De rand heb ik met de distresser van Tim Holtz bewerkt. De bloemetjes in de glans gezet. Per toeval heb ik die hexagon-pons van Stampin'Up. Van Boekenvoordeel heb ik ook hexagon-stempels. Alleen, deze stempels zijn niet allemaal passend voor de pons. Hier en daar heb ik dan maar stempels uit de kast gehaald en gewoon gestempeld op de zeshoekjes. Had wel zeker 2 x een proefexemplaar gemaakt...het was niet wat ik ervan wilde hebben. Een derde keer dan maar en toen werd het deze kaart:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten