zaterdag 7 december 2013

Themaweek 1 - Christmas dolls (1)


Dag bloggies voor de 2de keer vandaag,

Met de feestdagen in het vooruitzicht heb ik als eerste themaweek gekozen voor "Christmas Dolls". Je weet wel, die prima doll stamps van Julie Nutting. Ik schreef er al eens over n.a.v. een gevolgde inloopworkshop van De Knutselaer. Het zijn geweldig leuke stempels met oneindig veel mogelijkheden. Met deze themaweek wil ik jullie enkele van die mogelijkheden laten zien maar, dan uiteraard in de kerstsfeer.

De eerste christmas doll heb ik gemaakt door op een karton een tag af te tekenen, uit te knippen en met designpapier te bekleden. Aan de top een taartenrondje met een strikje. Aan de voet van de tag nog 2 bijpassende stukjes lint. De doll gestempeld op oud boekenpapier. Het kleedje en de haarband op designpapier gestempeld en uitgeknipt/gesneden. Voor de vleugeltjes ( vond dat wel iets engelachtig en kerstmisachtig hebben) heb ik een vlinderstans van Marianne design op oud boekenpapier uitgestanst met de double do. Enkel de hoofdvleugels heb ik behouden. Achter de uitsnijdingen heb ik nog blauw lint vastgetaped. En de vleugels enkel in het midden vastgemaakt aan de label zodat ze de beweeglijkheid blijven behouden. Of moet ik zeggen het engelachtige karakter van de doll? De haren op bruin papier gestempeld en uitgesneden. Alle uitgeknipte stukjes op de hoofdstempel gekleefd. Hier en daar nog afgewerkt met zilveren sterretjes en plakpareltjes. Op de achterzijde plaats genoeg om kerst- en nieuwjaarswensen te schrijven.

Misschien nog 1 tip om mee te geven: het zijn vrij grote stempels. Als je dus geen grote acrylblok hebt zoals ik voor zulk een stempel, gebruik dan gewoon een plaat van bijvoorbeeld je stansmachine. Ik gebruik hiervoor de blauwe plaat van mijn double do. Werkt prima!

Christmas doll 1:

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten