zaterdag 23 november 2013

Inloopworkshop Kerst (10) - Vintage Kerstkaart

Hallo hallo,

Vandaag heb ik bij De Knutselaer nog eens een workshop gevolgd. De afgelopen weken heb ik helaas 2 workshops gemist. Geweldig leuk om terug te kunnen gaan.

Deze keer werd het een vintage Kerstkaart. Het werd gedistressed (scheurtjes aan de randjes voor een verouderde look) en met een fijn laagje distress inkt langs de randen bewerkt. Zo'n distresser kende ik niet echt. Als ik het al eens tegenkwam dacht ik altijd dat het een soort van press papier was. Dus, handig om te weten weeral...en bovenal een veilig werkinstrument omdat de snijmesjes netjes verstopt zitten.

Het eerste vel designpapier werd uitgestanst met een mal van Marianne design. Het hartjes designvelletje is ook van een designpapier van Marianne Design, net zoals de bloemetjes. Laag per laag verwerk je de vellen papier. Details zoals de bloem met plakparel, taartenrondje, touwtje, kanten lint en knoopjes maken het kaartje weer af.

Wat ik vandaag ook opgestoken heb, is dat je op een uitgestanst bloemetje een kleine boodschap kan stempelen en het zo op je kaart verwerken. Af en toe vind ik het moeilijk om met de stempels op een kaart een boodschap te doen overbrengen op dé juiste manier. Want, waar zet je de tekst het beste? Soms heb je zoveel laagjes dat ik het niet altijd meteen zie waar het het beste past. Hier vind ik dat mooi bedacht, dus dat kan ik dan weer toepassen bij andere kaarten ook ;).

Vooraleer over te gaan tot de onthulling van mijn gemaakte vintage Kerstkaart nog even het volgende:

Vanaf nu ga ik proberen om de komende tijd met themaweken te werken op m'n blog.
In elke themaweek kies ik ervoor om iets in de kijker te zetten gedurende een 5-tal dagen.
Ik ga proberen om telkens op zaterdag een nieuwe themaweek te starten. Iedere woensdag onthul ik aan jullie het nieuwe thema.  Op de avonden dat het mij weer wat beter af ging, ben ik reeds in gang geschoten dus ik ben al een beetje voorbereid. Hopelijk volgen jullie mee...

Op nu naar mijn vintage kaartje.................................tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten