zaterdag 6 april 2013

Stempels inkleuren met Te Gekke Krijtjes


Dag bloggers,

Net zoals Sannie deze week in haar filmpje liet zien, ben ik aan de slag gegaan om stempels in te kleuren met De Te gekke Krijtjes. Ik had dit al wel gedaan met een heel fijn verfborsteltje, maar echt supergoed gaat dat toch niet naar mijn bevindingen. De haartjes gaan makkelijk openstaan, verfijnd afwerken is moeilijker. Daarnaast kan je met zo'n verfborsteltje geen schaduw creëeren. En dat is net wat ik natuurlijk wel wil hebben op mijn plaatjes.

Wat was ik blij met dit filmpje :)  Dank je wel Sannie! Je legt het steeds opnieuw heel duidelijk uit.

Eerst heb ik mij bij Akademia in Turnhout een druppelaar/pipet en zo'n waterpenseel met acrylborsteltje (Derwent Waterbrush medium) aangeschaft. Door het feit dat je bij ons weinig of geen hobbywinkels hebt - en als je er al kan vinden hebben ze maar een beperkt assortiment - en ik er niet op wou wachten (bestellen via websites vind ik trouwens vrij duur omdat ik praktisch altijd via een ander land moet bestellen) heb ik eerst gebeld naar de dichtsbijzijnde teken- en schilderwinkel. Gelukkig had deze vriendelijke shopeigenares er nog net eentje liggen die ze voor me wou opzij leggen. Vriendelijk hé. Dat vind ik echte service!

Mijn boodschappenlijstje:
° Derwent Waterbrush medium = 9,95 euro bij Akademia Turnhout
° druppelaar/pipet = 2,95 euro voor een glazen exemplaar bij Akademia Turnhout
° Koi Water Brush self moistening Art Brush = 2,80 euro voor round #6 medium en 4,05 euro voor round #2 small bij Pipoos.

Om deze techniek de eerste keer te proberen, heb ik op de blog van my inkie fingers de gratis digitale stempel teruggevonden. Vind het altijd iets makkelijker om bepaalde technieken aan te leren door dezelfde materialen te gebruiken. Deze is er daar eentje van. Voor de afdruk heb ik wel aquarelpapier gebruikt.

Dit is mijn inkleuring geworden. Het was leuk om te doen. Alleen heb ik nog véél oefening nodig.
Wou deze techniek zeker getest hebben omdat ik voor 2 communicanten stoere kaarten met stempels wil gaan inkleuren. Wordt dus vervolgd.







3 opmerkingen:

  1. Hallo Joke,

    Dit is zo leuk om te lezen, eerst boodschappen doen voordat we kunnen beginnen.
    Maar het loont, deze afbeelding heb je heel mooi ingekleurd.
    Nu nog leuk op een kaart verwerken en het is helemaal Toppie!!!!

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joke,
    Voor de eerste keer mag je super trots zijn op jezelf. Het ziet er prima uit. En dat oefenen is toch niet erg? Hbben we weer een smoes om te kunnen hobbyen hihih

    Groetjes cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is super leuk geworden! Leuk al die nieuwe spulletjes! Het inspireert mij altijd enorm.
    Bedankt voor het opzoeken van de digi stempel ik heb hem ook uitgeprint en ga het vast ook eens proberen.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen