maandag 11 maart 2013

Upcycled mini candlelights

Hier ben ik weer. Deze keer met een idee van upcyling. Dat probeer ik ook af en toe toe te passen. Je moest eens weten wat je allemaal kan doen met materiaal dat we eigenlijk allemaal weggooien. Sinds ik Pinterest ken, ga ik regelmatig eens een kijkje nemen bij voornamelijk de categorie doe het zelf en knutselen. Daar staan soms echt té gekke ideeën tussen. Moet je zeker eens naartoe surfen als je tussen al het hobbyen en de dagdagelijkse taken tijd kan vinden.

Voor dit project heb ik aan mijn moeder gevraagd om glazen potjes van yoghurt bij te houden. Ze zijn juist van maat om er een theelichtje in te stoppen.
De yoghurtpotjes die ik van haar kreeg hebben in het midden een soort band (uitsnijding) zitten die iets dieper in het glas zit. Dat vond ik ideaal om met lintjes te bekleden die ik bewerkt heb met de Te Gekke Krijtjes. Af en toe zie ik wel eens creaties met washi-tape. Alhoewel ik nog nergens in de winkel wasi-tape heb zien liggen. Op zich wel leuk, maar vond dat toch iets te gemakkelijk. Met de Te Gekke Krijtjes kan je er dus volledig je eigen ding mee doen: kleur opzetten, stempelen naar keuze, ...

Je kan ze gewoon in je interieur zetten, maar ook als je eventueel een tuinfeest geeft bijvoorbeeld. Om een communiefeest of lentefeest op te fleuren. Altijd leuke sfeerverlichting nietwaar?

Heb de lintjes gekleurd met de Te Gekke Krijtjes en gestempeld. Het ene met gewone zwarte inkt, de tweede met allemaal verschillende kleurtjes. Op het tweede heb ik een bijkomend strikje vastgemaakt. Op het derde heb ik het lintje gekleurd met alle blauwe krijtjes zodat het van licht- naar donkerblauw overloopt. Alleen jammer dat je dat op foto niet zo goed ziet. Aan de bovenrand van het potje heb ik een kanten lintje vastgehecht. Het laatste potje zijn allemaal geponste bloemetjes met plakparels. Omdat ik het niet volledig kon afwerken met bloemetjes, kan je er ook nog een hartje tussen vinden.

De foto's die ik geüpload heb, zijn weer niet ideaal van kleur. Zal wel eens een keertje kijken of ik mijn fototoestel niet beter kan instellen.

Alvast bedankt om langs te komen op mijn blog.
Tot gauw!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten